venerdì 31 agosto 2007

Baclava / Sarailie


ingredienti:
pasta fillo( phylo)
150 gr burro/ margarina
250 gr gherigli di noce
1 cucchiaino cannella in polvere
200 gr zucchero
120 ml miele
200 ml acqua
aromi di rum

La pasta filo si divide in 3 parti uguali
Le noci macinate se mescola con la cannella e si divide la quantità in due.
Il burro si fa sciogliere .
Si fa ungere una teglia con olio (escluso EVO), si mette la prima parte di pasta fillo , la prima meta di noci , un'altra parte di pasta fillo, noci e ultima parte di pasta. Ogni volta la pasta fillo viene imburrata con il burro o la margarina sciolta.
Si copre la teglia e si mette nel frigo per 30-40 min. Si tolgono e si taglia a pezzi. Si mette nel forno caldo a160°C per 20-25 min o fino quando ha un bel colore. In questo tempo si prepara un sciroppo con acqua, zucchero, il miele e alla fine anche il rum. Quando inizia a bollire si toglie dal fuoco e si versa nella teglia con il dolce cotto. Si lascia a raffreddare.

in romana:


Ingrediente:
1 pachet foi de placinta ,
150g margarina ,
250g miez de nuca macinat ,
1 lingurita scortisoara ,
200g zahar ,
120g miere ,
200ml apa ,
esenta de vanilie sau rom.
Preparare:
foile se impart in 3 parti egale. Nucile macinate se amesteca cu scortisoara si se impart in 2 parti egale. Se incalzeste margarina la foc pana se topeste . Se unge o tava cu ulei , se aseaza o foaie in tava , se unge cu margarina topita si tot asa pana se termina prima treime de foi . Peste foi se pune amestecul de nuci si scortisoara. Se aseaza peste nuci foile( a doua treime) repetand operatia facuta prima data . Se presara a doua jumatate de nuci macinate. Se pun foile ramase ,se ung cu margarina topita si se da la frigider acoperita cu o folie timp de 30-40 min.Se scoate din frigider si se portioneaza dupa preferinta.Se da la cuptor 20-25 min pana se rumeneste frumos. Intre timp se face siropul.Se amesteca apa cu zaharul intr-o craticioara la foc mic.Dupa ce au dat in fiert se adauga mierea ,lasand compozitia sa dea din nou in fiert. Dupa ce a inceput sa fiarba se stinge focul si se adauga vanilia sau romul. Se toarna siropul fierbinte peste bacalvaua scoasa din cuptor.Se lasa sa-si traga siropul si se serveste rece.