domenica 31 dicembre 2006

Gallina ripiena - Gaina umpluta





Ho presso una gallina molto "anziana", il pollo non va bene - ha la pelle troppo sottile. Se inizia dal collo, ho infilato le dita tra la pelle e la carne e quando sono arrivata a le ali ho tagliato con le forbici l'osso senza bucare la pelle.
Ho staccato la pelle dalla carne per tutta la superficie. La carne l’ho fatta bollire nella pentola a pressione .
Per il ripieno o messo insieme ½ di un fegato di maiale tagliato a cubetti , ½ di un cuore di maiale a cubetti e la carne della gallina bollita e poi sminuzzata o macinata . Alcune fette di pane raffermo imbevute d'acqua, brodo o latte, ¼ di un grosso peperone , sale, pepe, prezzemolo , ½ bicchiere di vino bianco secco e un uovo sbattuto.
Ho riempito la pelle della gallina e perché non avevo lo spago da cucina ho chiuso con con i stuzzicadenti.
Ho fatto cuocere la gallina in vaso al  forno con mezzo bicchiere di brodo e coperta con della carta argentata . Alla fine cottura ho tolto la carta e l'ho lasciato  rosolare.


Gaina umpluta


Am luat o gaina ( trebuie sa fie gaina ca sa aiba pielea groasa si deci sa nu se rupa cu usurinta ).. puiul nu e bun, ori  sunt deja ciupiti pe ici si coloori le crapa pielea la fiert. Am inceput de la git, am bagat degetele usor intre carnea cu oase si piele si am inceput sa dezlipesc pielea ... cind am ajuns la aripi am taiat ( cu foarfeca .. am una de o folosesc numai la bucatarie.. caci imi era frica de cutit sa nu imi scape mina si sa tai pielea gainii ) osul acolo unde e incheietura "umarului " gainii . Apoi am introdus mina prin burta gainii si am dezlipit pielea de pe burta si de pe pulpe .. eu am lasat pulpele inferioare ca arata mai frumos asa .. mama le curata si pe ele .. dar era multa munca .. am taiat in dreptul "genunchiului" si am scos pulpa superioara afara .. am dezlipit bine cosul pieptului cu tot cu carne si oase .. in timp ce la spate pielea e lipita de sira spinarii si acolo am trecut cu grija cutitul intre piele si os sa se dezlipeasca .. si gata .. am ramas cu gaina dezbracata intr-o mina si pielea in alta .. 
Am facut o umplutura dupa mintea si imaginatia mea: 1/2 ficat de porc taiat cubulete 1/2 inima de porc taiata marunt din cutit .. dar dc vreti o puteti toca la masina carnea gainii scoasa de pe oase citeva felii de piine uscata /prajita strivite si rupte bucatele 1/4 de ardei gras ( ca era mare rau) sare, piper, patrunjel toatea astea au stat in 1/2 pahar de vin alb sec si am batut un ou pe care l-am adaugat si pe el inainte sa umplu gaina .. Am prins gaura de la git cu o scobitoare ( e indicat sa o cosi dar eu nu aveam ata speciala de bucatrie ), am umplut gaina , am prins la funduletz pielea cu alta scobitoare si am pus -o in vasul roman ( care a stat citeva ore in apa la inmuiat).. am turnat putina supa  peste si pe linga gaina ... am acoperit si am copt-o la cuptor ...