venerdì 31 agosto 2007

Mele ripiene di carne - Mere umplute cu carne

ingredienti ( 2 porzioni)

6 mele verdi
2-300 gr carne macinata
4 cucchiai di olio( 1 per la carne e 3 per la salsa)
1/2 bicchiere di polpa di pomodoro
sale, pepe, chiodo di garofano, prezzemolo, cipolla ( io non l'ho messa)
Le mele si lavano e poi si taglia un coperchio, si svuotano poco. La polpa delle mele si mescola con la carne, cipolla, olio, sale, pepe etc meno la polpa del pomodoro. E  riempiano le mele. In una teglia alta con olio e pomodoro al forno si cuociono coperte con la foglia di alluminio ...
Si serve con yogurt o della panna (acida)


in romana:


Ingrediente (2 persoane)
6 mere verzi
cca 2-300 gr carne tocata
vreo 4 linguri de ulei ( 1 la carne si restul in sosul de rosii )
1/2 pahar de suc de rosii cu pulpa putina apa ( daca e nevoie la " lungit "sosul de rosii )
sare, piper, nuscoara , 1 cuisor, patrunjel tocat marunt
ceapa ( eu nu am pus )

Merelor spalate li se taie capacel si apoi se scobesc in interior. Mai intii cu ustensila speciala pt scos cotorul (dar cu grija sa nu le gauriti de tot) si apoi cu cea pt scobit legume ...sau lingurita. Se pun in tigaie citeva lingurite de ulei si ceapa ( dupa gust) taiata marunt sa se caleasca. Se adauga miezul de la mere taiat marunt si carnea tocata ( eu am avut vreo 250-300 gr carne la 6 mere ) . Se calesc impreuna pina cind carnea capata o culoare mai albicioasa. Se adauga sare, piper, nucsoara praf, si cuisoare tot praf dar atentie cite putin caci au arome puternice. Se adauga si ptrunjel tocat marunt ( daca va place). Se umplu merele cu carnea , se aseaza intr.o tava /vas inalt bun pentru cuptor , se pun capacelele la mere si se toarna in jurul lor un amestec de suc de rosii si putin ulei ( cam 3/4 din inaltimea merelor)si se dau la cuptor acoperite cu folie de aluminiu . Cind sunt coapte ( nu se lasa foarte mult la cuptor , la foc mare ) se scoate folia si se lasa sa se rumeneasca putin. Sosul se poate ingrosa cu putina faina ( amestecata cu citeva linguri de sos luat din vas ... inainte de a lasa la rumenit merele fara folie). Se servesc cu putin iaurt /smintina ...