martedì 26 settembre 2006

Chilli con carne ( o salsiccia / carnat/ sausage)



ingredienti :
olio
1 carota
1 gambo di sedano
1/2 peperone verse a strisce
1-2  spicchi d'aglio
2 peperoncini
1/4 cucchiaino semi di cumino
200 g carne macinata o 2-3 salsicce
1 bicchiere pomodori pelati o passata di pomodoro
fagioli secchi cotti ( lessati in acqua salata )

verza
panna acida
formaggio grattugiato (tipo  caciocavallo, o formaggio svizzero o  feta )

mettiamo insieme tutto in una padella a soffriggere.
Aggiungiamo la carne macinata ( o le salsicce senza  il budello), i pomodori ( pelati) più i fagioli già cotti. Lasciamo bollire al meno 20 minuti , aggiungiamo il cumino.
Mettiamo nel piato con un cucchiaio di panna acida e formaggio grattugiato in mezzo.

in romana


ingrediente:
200 gr carne tocata sau 2-3 cirnati proaspeti depinde de cit de mari sunt
1 morcov
1 tulpina de telina
1/2 ardei gras verde ( daca e foarte mare)
1-2 catei de usturoi
2 ardei mci de tot iuti
1/4 lingurita de seminte de chimen ( dc se poate macinat)
1 pahar de rosii fara pielita sau suc de rosii cu pulpa
fasole boabe deja fiarta

varza alba
smintina ( sau iaurt)
brinza sau cascaval


Am pus in tigaie putin ulei, un morcov cit un deget curatat si taiat cubulete sa se inmoaie ..am adaugat 1/4 de ardei gras verde, 1 tulpina de telina , un catel de usturoi intreg si strivit ( pe asta la sfirsit l-am aruncat) si 2 ardei iuti mici .
Cind s-au inmuiat morcovele si ardeiul am adaugat carne tocata sau cirnat proaspat fara pielita, am calit sa se albeasca usor si am pus rosiile (  bucati de rosii fara pielita taiate bucatele ) .. le-am dat un clocot mic si am adaugat si fasolea boabe deja fiarta si scursa.
Am lasat sa fiarba cca 20 minute si am adaugat chimenul

Am servit cu salata de varza alba si o lingura de smintina  ( sau iaurt daca vreti)