Pirjoale ( polpette moldave) e walenbergare ( polpette svedese) - Pirjoale ca la mama mea si imitatie de wallenbergare ( chiftea suedeza )


Polpette moldave o no ?!?!... io faccio la ricetta come faceva mia mamma pero noi parenti moldavi non abbiamo.. La mia mamma chiamva cosi le polpette piu grandi in quale lei aggiungeva alla carne ouvo, apne ammorbidito in latte e strizzato e tante verdure : pepperone , carota, patata...

ingredienti:
350-400 carne macinata
1 uovo
1 carota
pane ammollato in latte e strizzato per bene
cipolla ( io no)
1 spicchio d'aglio ( io no)
alcune patate (2-3 medii)
1/2 peperone
sedano
prezzemolo, aneto
sale, pepe
cca 100 ml de acqua freda si mete poco a poco nella carne e si mescola per bene
si formano delle polpette grosse che si passano nel pangrattato e si frigono nel olio, io pero sulla piastra

wallenbergare

350-400 gr carne macinata
1 ouvo
100 ml acqua fredda
fiocchi d'avena
timo
sale, pepe

le polpette grosse come un hamburger si passano nel pangrattato e si frigono ..

Io ho fatto frigere sulla piastra ....


in romana:


Pirjoale ca la mama mea Poate nu au nici o legatura cu cele moldovenesti caci nu avem pe nimeni acolo si deci de a cine sa fi invatat...la noi acasa pirjoale se numeau chiftelele mai mari, care alaturi de carne, ou , piine inmuiata in apa sau lapte aveau in compozitie verdeturi diverse : ardei gras, morcov, marar, patrunjel... cartof

ingrediente :
350-400 gr carne tocata
1 ou
1 morcove
putina ceapa ( eu nu am pus )
si chiar 1 catel de usturoi ( eu n.am pus )
cartofi ( depinde de marime dc puneti mai multi sau mai putini)
1/2 ardei gras
tulpini de telina ( mama nu punea ar eu am adaugat)
verdeata tocata : patrunjel, marar
sare, piper
si putina apa rece .. nu multa sa se inunde ci cum se adauga si la compozitia de mititei .. cite putin si apoi se bate bine carnea de castron si se mai adauga dc e cazul ....
eu am pus la aceste 350-400 gr de carne cca 100 ml apa ( maxim) ...nu toata odata ci pe rind ... pesmet pt tavalit pirjoalele eu am avut 350-400 gr de carne tocata din care am facut 2 tiri de chiftele ... la aceasta cantit de carne am adaugat 1 ou mare ... Am amestecat mai intii carnea cu oul bine si apoi am impartit cantitatea in 2 in doau castroane .... Mama mea dadea prin masina de tocat carnea, ceapa ( eu nu am pus ), usturoiul, morcovii, cartofii, ardeiul gras, piinea inmuiata si stoarsa ( nu prea multa maxim o felie ) eu n.am pus insa .. eu insa am ras pe razatoarea mica ( imi place sa le simt putin in interiorul pirjoalei).... La acest amestec adauga verdeata, sarea si piperul . facea chiftelute/ pirjoale pe care le tavalea prin pesmet si apoi le prajea in ulei.... Eu am facut pirjoalele si le coc pe plita de la gratarul de pe aragaz pe o parte 15-20 min la foc mic sa se patrunda si apoi si pe cealalta la foc mediu spre maricel ...

Imitatie de wallenbergare.....( chiftea suedeza )
carne tocata
ou
fulgi de ovaz ( eu am inlocuit cu bucati de piine uscata gata cumparata si farimitzata de mine) cimbru
apa rece
pesmet pt tavalit ... nu stiu dc asta ra in reteta originala dar eu l-am folosit ( doar si pt asta si pt inlocuirea fulgilor de ovaz se numeste imitatie de .... ) la carnea de azi ( 350 gr cca ) am pus 1 ou, am amestecat bine si am impartit in doua , cu jumatate am facut pirjoalele din reteta de mai sus si restul asta ... deci la 150 gr carne cca am pus 5-6 felii de piine ca cele din poza ( micute , cit podul palmei ) sfarimate dar nu prea marunt ... apoi sare, piper, cimbru... am format mega chiftelele, le-am trecut prin pesmet si le coc pe gratarul de pe aragaz .. reteta originala zice ca se prajesc in ulei ... eu nu prea prajesc in ulei chiftelele .. in general le coc in tava de la cuptor ... iese orice urma de grasime din ele ....

2 commenti:

Emanuela ha detto...

Draga mea,ma bucur ca am gasit blog-ul tau,in sfarsit sunt fericita ca am gasit o persoana care ma poate ajuta cu retetele romanesti(ma refer la ingredientele care le pot sostitui,aici in Italia)..caci am caut de mii si mii de ori insa...e greu..Te felicit pentru vointa ta si retetele tale minunate!Eu sunt casatorita cu un italian,si in mare parte cunoaste bucataria romaneasca,dar promit ca o sa ii gatesc retetele tale minunate..cu ingredientele lui preferite!Iti multumesc!te imbratisez si Domnul sa te aibe in paza Lui!

Cristina ha detto...

Emanuela iti multumesc pentru frumoasele cuvinte si ma bucur sa iti fiu macar unn mic ajutor. In lista mea de bloguri unde trag cu ochiul o sa mai gasesti multe alte bloguri romanesti care merita sa fie rasfoite ... Spor la gatit !! Si daca ai vreun magazin romansec in zona in care locuiesti iti va fii mai usor sa dai anumitor mincaruri un gust mai apropiat de cel de acasa.
O zi buna
Cristina

Ultimi commenti