domenica 22 ottobre 2006

Ravioli radicchio e speck - Ravioli cu radicchio si speck


salsa e ripieno:
radicchio
2 fette speck
burro/olio

pasta ( 10 ravioli):
100gr farina
1 uovo
sale

radicchio, speck e burro/olio saltata nella padella
prepariamo la sfoglia per i ravioli, stendiamo, riempiamo con una parte del ripieno.
gli chiudiamo e gli facciamo cuocere nell'acqua salata
scolati e versati nella padella con il resto del ripieno




in romana:





Ingrediente :
umplutura si sos :
radicchio
2 felii de speck
unt cit o nuca

pasta ( 2 persoane= 10 ravioli):
100gr faina
1 ou
sare

Am taiat radicchio felii marunt si l-am pus sa se caleasca in tigaie cu 1 lingura de ulei. Am mai amestecat din cind in cind .. nu se pune sare caci e speck-ul sarat. Cind e gata innabusit, s-a inmuiat se adauga si speck-ul taiat subtirel. Am facut foaia din faina si ou , am intins cit de subtire posibil. Am taiat patrate ( pt ca voiam sa iasa toate de aceeasi masura), am pus umplutura cu lingurita in mijlocul patrtului de pasta, am asezat alta pasta deaspura si am strivit bine intii cu mina sa iasa aerul si apoi cu dintii de la furculita sa fiu sigura ca stau lipiti si nu se desfac la fiert. Am pus la fiert o oala mare cu apa, sare si 2 picaturi de ulei. Cind apa clocotea am dat focul mic, apa sa ramina la temperatura maxima dar sa nu clocoteasca ca sa nu desfaca ravioli. Am pus pasta cu grija in apa ( chiar daca se lipesc unii de altii nu incercati sa ii desfaceti voi caci se vor rupe, in apa se desfac singuri ) . Dupa 1-2 min maxim i-am scos cu spumiera si i-am pus in tigaia cu restul de umplutura si untul. Din nou la foc, amestecati cu mare grija mai mult scuturand tigaia, NU amestecati cu lingura !!