Mini strudel con le mele, marmellata e nocciole - Mini strudele cu mere, gem si alune (post)

sfoglia:
200 gr farina
acqua tiepida q.b.( massimo 1/4 bicchiere)
1 cucchiaio olio

ripieno:
2 mele clavate, sbucciate e cotte in MO
2 cucchiai marmelada
frutta candita
2 cucchiai nocciole o noci

sfoglia: impastiamo farina, acqua e olio ... lasciamo a riposare sotto una pentola calda e stendiamo la pasta
Mettiamo il ripieno e facciamo arrotolare ...tagliamo a 2 cm
Imburriamo e infariniamo la teglia e adaggiamo i rotoli
spenelliamo con olio ogni rotolo .. inforniamo a 210° C



in romana:





aluat: 200 gr faina apa calda ( nu oparita .. ci la cca 40 °C) cca 1/4 de pahar maxim 1 lingura de ulei umplutura : 2 mere curatate de coaja ( eu le-am copt la MO ca ma grabeam , dar se pot fierbe , scurge si apoi strivi sai se pot rade si cali in cratiocioara) 2 linguri de marmelada ( al meu era mere+pere+gutui+portocale) 2 linguri dulceata ( eu am pus din coji de pepene) merg si fructe confiate 2 linguri de alune tocate marunt cu cutitul sau nuci ( eu aveam alune) .. in fine aici imaginatia sau resturile de prin borcane isi spun cuvintul! Aluatul: se pune faina intr-un castron si se adauga uleiul, apoi apa calda incetul cu incetul si se tot amesteca cu mina, atentie la apa sa nu turnati prea multa, numai cit e nevoie sa iasa un aluat care nu se lipeste de miini. Daca ati scapat paharul cu apa din mina mai adaugati faina . Aluatul se framinta citeva minute pina devine catifelat si destul de elastic. Se face o bila care se acopera cu o oala pe care ati incalzit-o pe aragaz ( sa fie calda) si pe care o puenti ca pe un clopot peste bila de coca . Se lasa aluatul asa la cald pina se raceste oala . La sfirsit va fii elastic si matasos . Se pregateste umplutura si se incinge cuptorul. Se unge tava cu margarina si se presara cu faina sau se pune numai hirtie de copt. Se presara pe planseta si pe sucitor faina si se intinde aluatul ( e bine sa taiati in 2 portii , in timp ce intindeti o foaie restul sta sub cratita la cald... ) Se intinde foaie subtire , se unge cu amestecul de umpluturi, se ruleaza si se taie cam la 2 cm . Se aseaza pe tava mini ruladele, sa nu fie prea apropiate intre ele ca se vor lipi la coacere . Dupa ce le-ati asezat pe toate in tava le ungeti cu pensula cu putin ulei, si le dati la cuptor la foc mediu-mare ( cred ca un 210° ... ), daca se ard prea repde mai micsorati focul ... Se lasa in cuptor la copt pina devin aurii . Se racesc si se pudreaza cu zahar . Atentie: sa nu stringeti sulul /rulada prea tare cind il rulati!

Nessun commento:

Ultimi commenti