domenica 27 maggio 2007

Torta d'estate.. biscotti, crema e yogurt - Tort de vara ... blat de biscuiti, crema si iaurt



ingredienti
350 gr biscotti macinati
4 cucchiai di crema alla vaniglia: 1 l latte, 2 uova, 6 cucchiai farina 4 cucchiai zucchero 1 bustina
crema all'yogurt:
1 yogurt alla frutta500 gr ( 1 bustina di gelatina 12 gr per 500 gr di crema o liquido)
facciamo ammollare la gelatina in acqua fredda per 10 min... lo facciamo strizzare e lo facciamo sciogliere a bagno maria . Aggiungiamo la gelatina allo yogurt.

Mettiamo nella  forma a cerniera prima uno strato di biscotti amalgamati con 4 cucchiai de crema , sopra la crema .. quando e raffreddata aggiungiamo anche lo yogurt alla gelatina e pezzi di frutta . Lasciamo nel frigo per un paio d'ore o di più ..



in romana:

ingrediente
blat : 350 gr biscuiti macinati in mixer, 4 linguri din crema de vanilie calduta

crema de vanilie: 1 l lapte 2 oua 6 linguri faina 4 linguri zahar 1 plic de vanilina ( sau zahar vanilat sau alta aroma de vanilie ce folositi voi) se amesteca totul in cratita si se pune la foc mic amestecind din cind in cind cu telul para ca sa nu iasa cocoloase ... cind e gata ( adica incepe sa dea in clocot se stinge focul si se lasa la racit sau puteti sa folositi budinci de la plic...

crema de iaurt: 1 iaurt cu fructe de 500 gr ( iaurtul meu era deja dulce si cu bucati de caise si piersici ) 1 pachet de 12 gr gelatina ( scria pe el ca este pentru o cantitate de 500 gr ) se pune gelatina la inmuiat in apa rece cca 10 min... apoi se scoate din apa si se stoarce in pumn, se pune in o craticioara la bain marie si se topeste ( in citeva secunde devine lichida ) ... eu am pus in vasul de Jena care poate fi pus si pe foc peste o plasa de metal si il mai asezampe plasa il mai ridicam in aer .. apoi am adaugat in vasul cu gelatina topita iaurtul si am amestecat bine ...

tehnica : biscuitii pisati + crema calduta se amesteca cu ei si se framinta ca un aluat fraged de tarta .. apoi se intinde pe farfuria pe care vom servi tortul si pe care am asezat cercul de la forma de tort detasabila cu "fermoarul" inchis deci strins... in felul asta avem deja baza ca un disc perfect ... Peste blatul de biscuiti se toarna crema ( din care lipsesc cele 4 linguri care au ajuns in blat) usor racita si se lasa sa se mai raceasca ... cind destul de rece am pus-o la frigider si a stat acolo pina am preparat iaurtul cu gelatina ... Cind au fost gata si crema de iaurt am turnat peste crema de vanilie si am ornat cu 2 caise taiate felii ... apoi la frigider sa se inchege citeva ore....