Blondie



Blondie come dice anche il nome è bionda ed è la sorella di brownie :-)))


ingrdienti :

1/2 cup = 120 gr burro sciolto

1 cup = 180 gr zucchero

2 uova

1 cup = 120 gr farina OO

1/4 cucchiaino sale

1/2 cucchiaino lievito per dolci ( il mio era vanigliato)

+ vaniglia se il vostro lievito non e vanigliato

1/2 cup ( 60 gr ) noci, nocciole, mandorle ecc ...o frutta candita ( io ho aggiunto scorza di anguria dalla confettura ) o uvetta o pezzi di cioccolata ... o quello che piace a voi
la ricetta per le scorze di anguria è QUI


ho ammalgamato zucchero con uova e burro sciolto senza far sciogliere zucchero , solo cosi alcuni giri con il cucchiaio

ho aggiunto la farina, sale, lievito e vaniglia e la scorza di anguria

in una teglia ( 30*22 cm) con carta da fornio ho versato tutto

infornato a 177 °C (350°F ) per 30-35 minuti ... io pero' avevo il forno gia' caldo prima e l'ho abassato e ho infornato il dolce solo per 20 minuti al fuocco medio.


in romana :


1/2 cup = 120 gr unt topit

1 cup = 180 gr zahar

2 oua

1 cup = 120 gr faina OO

1/4 lingurita de sare

1/2 lingurita de praf de copt ( eu am folosit unul cu vanilie deja ca sa scap de grija) sau aroma de vanilie separat .. de care va place voua

1/2 cup ( 60 gr ) nuci,alune,migdale ..etc ...sau fructe zaharisite ( eu am pus coaja de pepene verde ) sau stafide sau bucatele de ciocolata ... sau in fine puteti sa puneti ce vreti si va place ...

reteta pt cojile de pepene este AICI


am mestecat fara sa las sa se topeasca zaharul cu ouale si cu untul topit , am adaugat faina in care am amestecat sarea si praful de copt ( + vanilia )..

am adaugat fructele zaharisite si am amestecat compozitia

am pus intr-o tava ( dimensiuni 30 x22 cm ) o hirtie de copt si am turnat compozitia am copt la cca 20 minute ( pt ca eu am avut cuptorul deja infierbintat ) .. in reteta spuna: se coace la 177 °C ( 350 °F) pt cca 30-35 minute Nu coaceti prea mult ca si brownie .. blondie nu tb sa se usuce prea tare ...

6 commenti:

Mestolo & Paiolo ha detto...

Ciao Cristina,
ci stai viziando! Troppo brava!
Ciao

Cristina ha detto...

iao Stefano .. un dolce ritorno dopo una lunga assenza :-))
Grazie!

PARADIS ha detto...

Ce bine arata prajutura asta...seamna cu malaiu dulce din Ro.Trebuie sa o fac neaparat.Mersi Cristina...tu nu ai cbox?

Cristina ha detto...

@ Paradis ... Mersi mult ! m.ai facut curioasa, nu stiu ce e malaiul dulce acum na ca trebuie sa ling ceva carti de bucate ca sa aflu :-))
N-am c-box ( adica nu l-am mai pus ) .. am emailul.

Edith ha detto...

Ce supoer arata blondi astaaa :)
Cred ca e tare buna! Cred ca o sa o incerc si eu..
Spune-mi te rog, ce dimensiune a avut tava ta?

Cristina ha detto...

Edith am adaugat dimensiuni tava : 30cm x 22 cm

Merita sa o incerci, se face foarte usor, atentie insa s anu o lasi mult la cuptor caci zaharul tos care nu tb frecat mult, deci in prajitura e asa zgruntzuros, se caramelizeaza un pic - asa trebuie- si deci coapta mult risca sa devina "talpa de pantof" :-)))

Ultimi commenti