sabato 27 settembre 2008

Dolce con le mele - Placinta cu mere



impasto #1 :
15 cucchiai farina 00
15 cucchiai acqua frizzante
7 cucchiai olio (mais, girasole )

impasto #2:
2 cucchiai burro o margarina
2 cucchiai farina 00

ripieno :
10 mele sbucciate e grattugiate o tagliate a fette ( come ho fatto io), versate in una padella con 8 cucchiai di zucchero e un cucchiaino di cannella in polvere. Facciamo ammorbidire sul fuoco fino quando le mele sono cotte.

- amalgamare tutti gli ingredienti per il primo impasto e stendere una sfoglia ( non troppo sottile)
- spennellare il primo impasto con una crema ottenuta amalgamando il burro/margarina con la farina ( impasto 2)
- arrotolare tutto e mettere in una ciotola nel frigo per 30 minuti
- prendere l'impasto dal frigo e dividere in due
- stendere con la prima metà una sfoglia della grandezza della vostra teglia
- spolverare con semolino o pangrattato o biscotti sbriciolati
- versare il ripieno e stenderlo dello stesso spessore su tutta la sfoglia
- stendere la sfoglia con la seconda parte del impasto e coprire il ripieno
- bucherellate con la forchetta qua e là la sfoglia di sopra
- infornate a 180-200 °C nel forno già caldo per 40-45 minuti o quanto basta .
- lasciate raffreddare e spolverate con zucchero a velo, tagliate a quadrati

misura teglia 28 cm * 28 cm

in romana :

acelasi aluat ca la placinta cu dovleac


aluat 1 :
15 linguri cu virf de faina
15 linguri de apa minerala
7 linguri de ulei

amesteci totul intr-un castron si vei obtine o coc moale si delicata

aluat 2:
2 linguri de unt sau margarina la temperatura camerei ( adica sa fie ca o crema )
2 linguri de faina

le amesteci intr.un castronel o sa obtii o crema

intinzi o foaie sa zicem cit tava din aluatul 1 peste care ungi cu mina sau cu o lingura aluatul 2 , rulezi ca o rulada totul si apoi rasucesti in spiarala ca sa iti incapa intr.un castron si pui totul la rece minim 30 minute .

in timpul asta pregatesti umplutura ...

umplutura : minim 10 mere curatate de coaja si de cotoare, rase pe razatoarea mare sau taiate felii subtiri de tot ( eu asa am facut) peste care adaugi 8 linguri de zahar si 1 lingurita de scortisoara macinata ... dc vrei mai mult zahar pune mai mult . Calesti merele cu zaharsi scortisoara

scoti aluatul din frigider si il tai in doua , eu am pus pe planseta foaie de hirtie pentru cuptor taiata dupa masura tavii si am intins prima foaie cea inferioara direct pe hirtie ( dc iti mai tb faina presara ... ) .. am pus hirtia cu aluatul in tava si am presarat cu pesmet sau gris sau biscuiti pisati ce ai in casa ... iar peste am rasturnat umplutura de mere si am nivelat cu lingura

am intins si cealalta foaie pe care am aseazat-o peste mere ... am intepat-o cu furculita din loc in loc si am pus èlacinta in cuptorul deja incins la foc mediu ( 180-200 °C) pentru 30 minute in cazul meu ( de fapt pina cind devine aurie )

- eu am pus numai 7 mere si a iesit cam subtirica

e delicioasa si foaia extrem de frageda

dimensiune tava : 28 cm * 28 cm