lunedì 13 luglio 2009

Passata di mirabelle per le minestre,salse - Pasta de corcoduse pentru ciorba sau sosuri



mirabelle gialle non ancora troppo mature perché non deve risultare troppo dolce

Le mirabelle (rusticane) lavate bene e sbollentate in acqua per alcuni minuti ( più sono mature meno tempo devono essere sbollentate) fino quando la buccia si crepa.
Le togliamo con la paletta forata dall'acqua e le lasciamo sgocciolare in una colapasta dai fori larghi. Mescoliamo e schiacciamo le mirabelle nella scolapasta prima con la paletta forata e poi con un cucchiaio (meglio di legno) fino quando tutta la polpa passa e nella scolapasta rimangono le bucce e i noccioli.

La passata ottenuta si raffredda e poi la versiamo nei sacchetti per il freezer o nelle di plastica con coperchio per il freezer dove si congela.

Questa passata si aggiunge nelle minestre (di carne, di fagioli secchi ) o si può preparare una salsa per accompagnare l'arrosto al forno (anatra, pollo)

in romana:

Corcoduse galbene nu foarte coapte( cele folosite de mine erau jumatate mai coapte si jumatate mai verzi )

Oparim corcodusele spalate si curatate de codite in apa pina cind se crapa pielea. Daca sunt mai coapte se vor opari in scurt timp.
Le scoatem cu paleta gurita si le punem intr-o strecuratoare cu gauri mai mari ( cea in care scurgeti de obicei pastele fainoase).
Lasam sa se racoreasca putin si apoi le amestecam apasind mai intii cu paleta gaurita si apoi cu o lingura de lemn (de preferat) pina cind in strecuratoare vor ramine numai simburii si cojile de la corcoduse.
Lasam sa se raceasca pasta obtinuta si apoi o varsam in pungi speciale pentru congelator sau in cutii de palstic care se inchid cu capac etans speciale pentru congelator. Apoi o congelam.
Pasta se poate folosi ca sa acrim ciorbele ( de carne, de fasole boabe) sau ca sa pregatim sosuri pentru fripturile la cuptor ( de rata, de pui ).