Pui in lapte (sau smintina de gatit)




in romana  

 conditia esentiala: sa fie pui mai fraged nu din cel "de curte " *


ingrediente :

Un pui spalat, curatat si taiat in bucati
1 pahar lapte gras sau smintina de gatit
unt
sare

optional : amidon, un catel de usturoi

salvie sau patrunjel


Cratita : ideal ar fi sa folositi un vas cu fundul si peretii mai grosi care sa mearga si pe flacara aragazului si la cuotor, daca nu aveti pregatoti prima parte intr-o tigaie pe foc si apoi rasturnati intr-un vas pentru cuotor.


Puiul curatat, spalat si taiat in bucati mai mici il uscati cu servetul il rumeniti putin in unt pe flacara aragazului apoi presarti putina sare, varsati laptele gras/ smintina de gatit si daca vreti un catel de usturoi intreg ( eu am pus citeva granule de usturoi dezhidratat) , acoperit vasul si il puneti in cuptorul gata incalzit la foc moderat. Timpul de coacere pentru un pui taiat bucati maxim 1 ora.

Daca vreti se poate face si cu puiul intreg ( eu am reteta aceasta in doua carti de bucate diverse Il talismano della felicita' ed. 1959 si Il cucchiaio d'argento ed. 1950-1951) si in prima se pregateste cu puiul intreg si in cea de-a doua cu el bucati )puiul intreg va sta mai mult in tava la cuptor si mai ales trebuie sa il mai rasuciti in acest timp ca sa se coaca uniform.



Cind puiul este aproape gata adaugati citeva frunze de salvie daca vreti cu salvie in schimb daca il pregatiti cu patrunjel pe acesta il puneti la sfirsit cind serviti.

Sosul ramas in tava care arata ca un lapte brinzit il amestecati cu putin amidon pe flacara aragazului ca sa il transformati intr-un sos legat pe care sa-l serviti daca vreti cu puiul . ( eu nu am facut asa )



* nota: din pacate puiul meu ori era un pui de curte ori era chiar gaina si am gresit punga cind am scos din congelator caci nu s-a facut asa de repede , era chiar tare si cind mi-am dat seama a trebuit sa-l scot de acolo si sa-l fierb putin separat apoi sa-l pun din nou in tava cu laptele gras pina a fost carnea moale . Deci daca aveti un pui mai "alergat" trebuie sa il fierbeti putin inainte apoi il rumeniti si il puneti la copt cu lapte sau smintina de gatit .



english Leggi anche /Citeste si /Read also : titlu

Nessun commento:

Ultimi commenti