Dovlecei / Zucchini Hasselback (acordeon )






in romana  


Dupa reteta clasica de cartofi Hasselback si pe care am experimentat-o inclusiv in varianta la microunde
http://www.reteteculinare.ro/forum/discutii/cartofi_hasselback_la_microunde-1967/ am facut dovleceii

O reteta usoara si rapida, numita si evantai pe site.urile romanesti sau acordeon pe site-urile rusesti


* Se pot face INCLUSIV in varianta clasica sau  inclusiv vegana ( unsi cu ulei si sare si pusi la cuptor ... ) aici calitatea produsului va da gustul bun, daca calitatea e proasta nu putem sa acoperim gustul cu sosuri sau riuri de unt

ingrediente :

2 zucchine / dovlecei verzi
ulei, sare

facultativ
1-2 linguri de Parmezan ras
75 gr pancetta /bacon afumat cuburi

sau alte condimente si arome dupa gustul vostyu personal sau in functie de alte alimente pe care le serviti alaturi


Am spalat si taiat capetele la dovlecei apoi i-am asezat pe masa si in lungimea lor de-a latul ( la stinga si la dreapta ) am pus cite un bat de frigaruie .. exact cum in cazul cartofilor se aseaza lingurile de lemn cu coada lunga in laterale .. In felul acesta cind ii crestati de-a latul nu ajungeti cu cutitul pina jos ca sa sectionati dovlecelul ci cutitul se opreste in betele de frigarui... Dovleceii vor fi crestati doar si in final vor arata ca un evantai, acordeon


Dovleceii crestati ii luati cu grija ca-s mult mai delicati decit cartofii taiati la fel si ii asezati in tava de cuptor , ii ungeti cu ulei si presarati sare. Eu am adaugat acum si parmezanul ras dara daca vreti fara parmezan nu il adaugati.

Puneti tava in cuptorul gata incazlt la cca 200 °C si lasati in cuptor pina cind sunt moi ( eu am facut proba cu o scobitoarea, daca reuseam sa intep dovlecelul cu mare usurinta erau gata). Daca vi se pare ca se ard pe tava, la mine a cazut parmezan ras in tava care se prajea si risca sa se arda am adaugat putina apa ( nu multa ca se inmoaie baza dovleceiilor si nu mai stau in picioare cum trebuie)

Cind erau gata ( deci dupa proba cu scobitoarea) am scos tava si am asezat pancetta deasupra , daca aveti bacon taiat felii subtiuri puteti introduce si intre crestaturi , poate chiar de la inceput, depinde cum va place.,.. Am introdus din nou tava la cuptorul care acum era la maxim parca 220 °C LA MINE .. merge si sub grillul cuptorului caci e nevoie doar sa se rumeneasca sunca.


Serviti ca fel principal sau ca si garnitura .


english Leggi anche /Citeste si /Read also : titlu

Nessun commento:

Ultimi commenti