domenica 3 maggio 2015

Lasagna di pesce .. in Antarctica con l'Abeccedario Culinario




Questa è la mia  ricetta per 
 il nostro tour virtuale in Antarctica
 organizzato da Tratoria Muvara  
e ospitato da
Brii del blog  Briggishome .


Ingredienti :

250-300 gr pasta sfoglia fresca / lasagne pronte
300 gr sgombro al naturale * 
400 gr polpa di pomodoro
200 gr passata di pomodoro

origano
sale, pepe
olio

* al posto dello sgombro potete usare anche polpa di tonno o salmone 

In una padella mettete 1 cucchiaio di olio, versate la polpa di pomodoro e la passata e lasciate cuocere fino quando si restringe la salsa de quasi 1/3.
Quando la cottura è a metà aggiungete il pesce ( tolto dalla scatola e sgocciolato per bene, pulito delle lische se ci sono - i pezzi do sgombro in questa lattina hanno la spina dorsale che deve essere tolta).
Adesso aggiungete l'origano, sale e pepe e spegnete la fiamma.

Versate un mestolino di salsa nella teglia, mettete un strato di lasagne, ricoprite di sugo e di nuovo di lasagne fino a riempire la teglia. Coprite con un strato di sugo di pomodoro sopra l'ultima sfoglia.

Infornate a 180-190°C per 20-30 minuti e poi lasciate la teglia che si raffredda 5-10 minuti prima di tagliare e servire.
  

in romana

 pentru 4 portii

250-300 gr foi proaspete de lasagna
400 gr cuburi de rosii
200 gr suc de rosii cu pulpa
300 gr peste in conserva ( am avut macrou dar merge ton sau somon sau sardine... scoase din sosul natural apa in care stau sau uleiul si lasate bine la scurs. Eu cind sunt in sos natural/apa ca o supa le si clatesc )

oregan
sare, piper
ulei

puneti intr-o tigaie sau cratita 1 lingura de ulei, varsati o cutie cu cuburi de rosii si sosul de rosii/ passata si lasati sa fiarba la foc mic pina cind sosul scade de 1/3 si deci se mai ingroasa.

cind a inceput sa scada sosul adaugati pestele ( daca folositi peste proaspat trebuie sa fie curatat bine si taiat cuburi mici si pus in sos de la inceput , cel din conserve deja fiert nu se pune de la inceput insa ).

Cind sosul e gata adaugati oregan si stingeti flacara

In tava puneti un strat subtire de sos, adaugati primul strat de foi ( nu trebuie sa le opariti inainte, sosul e destul de lichid si vor coace in sos , evident asta daca folositi foi proaspete, pentru cele uscate urmati indicatiile de pe cutie). Peste foi puneti un strat de sos cu peste, alte foi si tot asa.. Ultimul strat de foi va fi acoperit cu strat de sos.

Nici de data asta nu am pus brinza, daca voua va place puteti sa puneti.

Se coace lasagna la 180-190°C cca 20-30 minute, apoi o lasati 5-10 minute sa se raceasca inainte sa o taiati si sa o serviti.