domenica 3 maggio 2015

Tort diplomat ( torta diplomatica romena in stile anni 80 ) per l'Antarctica con l'Abeccedario Culinario





Questa è la mia  ricetta per 
 il nostro tour virtuale in Egitto
 organizzato da Tratoria Muvara  
e ospitato da
Brii del blog  Briggishome .



Questa era una torta molto gettonata in Romania negli anni '80.
Si trovava la stessa torta anche nelle pasticcerie in città ed era molto apprezzata come torta nuziale. 



per una torta diametro 24-26 cm

Ingrediente crema
3 uova
6 cucchiai zucchero semolato
una bustina di zucchero vanigliato (o vaniglia)

panna montata  600 ml ( 3 scatole di Panna da montare trattata con sistema UHT da 200 ml )
25 gr gelatina in fogli
1 bicchierino di Rom per i dolci

1 latta scatola con ananas a fette sciroppato ( 340 gr)  - quasi tutto usato per ornare la torta e quello che avanza si taglia a cubetti e si aggiunge con la crema e la panna
 1 scatola con ciliegie candite - quello che non serve per ornare si taglia a cubetti e si aggiunge nella crema
2 kiwi ( facoltativo), sbucciati e affettati

savoiardi q.b.

Si mette l'ananas a sgocciolare per bene alcune ore, anche tutta la notte .
In una pentola si mettono le uova con lo zucchero ( anche quello vanigliato) e si sbatte bene e si continua mescolando a bagno maria o direttamente sul fuoco bassissimo fino quando la crema si gonfia molto bene e diventa grossa .
La gelatina si mette con un po' di sciroppo del ananas in una ciotola fino quando si gonfia, adesso si mette nella crema di uova pronta e un po' raffreddata, o non fredda e nemmeno bollente. Mescolate bene per far sciogliere la gelatina nella crema. Non deve avere grumi.
Adesso aggiungete la panna montata e la frutta a cubetti , il rom

In una teglia o anche in una pentola tappetta con pellicola trasparente mettete la parte che sarà alla fine la parte superiore / l'ornamento della torta. Quindi le fette di ananas con in mezzo delle ciliegie e sui bordi le fette di kiwi e stata la mia scelta.
Versate la crema.
Coprite con un strato di savoiardi ( bagnati o no con succo di limone o sciroppo del ananas)

Coprite con i bordi della pellicola trasparente. Aggiungete sopra un piatto per coprire bene e mettete tutto nel frigo per almeno una notte, meglio per 24 ore.

Togliete la torta dal frigo poco prima di servirla. Togliete il piato, la pellicola trasparente, mettete sopra il piatto da portata e rovesciate la torta con la teglia sopra questo piatto e i savoiardi che diventano la base della torta sul piatto di portata. Alzate con attenzione la teglia, toglietela pellicola trasparente e ottenete la torta pronta.

Volendo si può ancora ornare con altra panna montata ( io ho avuto panna spray per fare ciuffetti intorno - ma soltanto un attimo prima di servire ).

nel ripieno si puo' aggiungere anche uvetta ammollata nel rom e poi lasciata a sgocciolare molto bene.

Come dicevo prima al posto del ananas si può usare la macedonia di frutta, mandarini o pesca sciroppata


in romana

pentru un tort cu diametru 24-26 cm

Ingrediente crema
3 oua frecate cu
6 linguri de zahar,
un plic de zahar vanilat

apoi
frisca era 600 ml ( ca am gasit numai cutiute de 200 ml ) - ( pt italiance de la sterilgarda)
25 gr gelatina
1 capacel de rom pentru prajituri

1 cutie de ananas , a mers aproape toata la ornat doar 2 felii le-am tocat marunt si le-am pus in compozitie - am scurs ananasul cu o seara inainte , deci toata noaptea a stat in strecuratoare
1 cutiuta cu cirese zaharisite, ce nu a intrat la ornat am tocat si pus in crema
2 kiwi proaspeti , desi am citit ca nu e bine sa ii pui proaspeti ca poae nu se mai incheaga gelatina am riscat si am facut bine, cu gelatina mea a fost ok ..

piscoturi savoiardi cite e nevoie ca sa faceti baza tortului

reteta este modificata dupa cea a Claudiei de pe forumul Retete Culinare
" Se pune compotul la scurs , jumatate din sucul lasat de fructe si ia intr-un castron si se pune gelatina la inmuiat , intre timp se bate frisca tare . Dupa care intr-o cratita se pun ouale cu zaharul se bat bine pe baie de aburi pana devin ca o smantana si creste in volum ( eu il fac direct pe foc la flacara mica mestecand continuu iese si asa daca nu vrem sa facem pe baie de aburi ) cand e gata se ia de pe foc si se adauga gelatina si se mesteca repede sa se incorporeze bine , se lasa la racit cand e un pic calduta se adauga peste frisca impreuna cu fructele , vanilia si coaja rasa se mesteca usor de jos in sus pana se incorporeaza toate ingredientele . "
Separat se tapeteaza forma de tort cu folie alimentara transparenta si se pun rondelele de ananas foarte bine scurs si in mijlocul lor cite o cireasa iar pe margini eu am pus felii de kiwi. Apoi se rastoarna crema si se acopera totul cu un strat de piscoturi, le taiati ca sa acoperiti totul perfect ca si cum ar fi un blat de tort.

Acoperiti cu marginea foliei foarte bine si puneti o farfurie plata deasupra. Puneti tava in frigider pentru 24 ore sau minim 1 noapte.

Inainte de a servi tortul luati farfuria, desfacteti folia transparenta, puneti platoul peste si rasturnati tortul. Acul dezlipiti folia transparenta de pe el, se va vedea modelul obtinut deasupra cu ananasul si ciresele puse fundul tavii.

tot din reteta Claudiei : " Se orneaza cu frisca sau cum iti place . PS se poate umple numai cu stafide inmuiate in rom , sau bucati de ciocolata dupa preferinta . Eu de obicei dublez cantitatile si ies doua torturi destul de mari daca nu vrei sa faci blat poti sa pui piscoturi stropite cu un pic de suc in postul blatului . Daca folositi gelatina in foi acestea doar se inmoaie si nu absoarbe lichidul , in schimb gelatina granulata il absoarbe daca e nevoie se mai adauga lichid ."