lunedì 25 luglio 2016

Crema al cucchiaio con Marsala - Crema la ceasca cu aroma de Marsala






Ingredienti per 2

500 ml latte
1 uovo
3 cucchiai zucchero semolato 
1cucchiaio farina 
buccia di 1/2 limone piccolo  ( solo la parte gialla)

2 cucchiai Marsala 
1 noce di burro


cacao per ornare cacao amaro o pinoli tostati, gherigli di noce, nocciole, pistacchio, cioccolato o quello che vi piace

Mescolate in una pentola l'uovo con la farina e aggiungete il latte che avete prima fatto bollire con  la scorza del limone che alla fine la eliminate.
Mettete sul fuoco e fatte bollire fino a far addensare la crema . Togliete dal fuoco e aggiungete il burro, mescolate e aggiungete il Marsala

Versate nelle tazze e ornate . Si serve fredda


in romana


Ingrediente pentru 2 portii ( cestile mele au capacitatea unor cani de cafea cu lapte )

500 ml lapte
1 ou
3 linguri de zahar tos *
1 lingura cu virf de faina
o bucata de cca 1-2 cm de coaja de lamiie ( numai partea galbena)

2 linguri de Marsala **
1 bucata cit o nuca de unt


pentru ornat in reteta originala simburi de pin eu am pus putin praf de cacao amara, merge si ciocolata rasa, ciocolata sau bombonele din alea de ornat, nuci, alune . sau ce va place


** Evident ca merge si cu altceva daca nu aveti Marsala, pentru copilasi se poate face cu aroma de vanilie, sau cele 2 linguri de Marsala se pot inlocui cu zeama de lamiie, portocala ... pentru doamne caci gustul general al acestei creme duce la un lichior foarte slab italienesc numit VOV sau CREMOVO, un lichior de oua, de fapt puteti inlocui Marsala cu lichior de ou si cine vrea poate sa incerce sa inlocuiasca Marsala cu cremă de whisky.
Marsala ca si alcool nu se simte deloc in crema asta ci numai gustul, aroma.

* cu zaharul puteti jongla dupa gustul vostru, mie mi-a placut cu cele 3 linguri

Am amestecat in cratita oul cu zaharul si faina cu telul in forma de para sau daca vreti cu mixerul, apoi am adaugat laptele rece si am mai amestecat ca sa nu ramina cocoloase.

Am pus compozitia pe foc, flacara cea mai mica si am adaugat coaja de lamiie ( bucata intreaga e comoda caci la sfirsit o scoateti si o aruncati si crema ramine fina, daca puneti coaja de lamiie rasa gustul va fi acelasi cu diferenta ca se va simti in crema. Am lasat sa fiarba la foc mic amestecind destul de des ca sa nu se prinda, cind crema s-a ingrosat suficient, ca o ciulama, si incepe sa bolboroseasca/clipoceasca putin stingeti focul sau trageti oala de pe aragaz.

Lasati sa se raceasca putin, nu de tot, si adaugati cele 2 linguri de vin Marsala ( sau ce ati hotarit voi sa puneti) si bucata de unt, amestecati foarte bine.

Varsati crema in cesti si ornati dupa gust. Lasati sa se raceasca inainte sa o serviti.

Crema cum se vede in poza nu trebuie sa rezulte foarte compacta cind se raceste asa cum e cea de patiserie ci usor mai cremoasa, se vede cum e in lingurita nici lichida dar nici tare de taiat cu cutitul.

nota: reteta am publicat-o prima oara in 22.01.2015 pe forumul RC unde gasiti mai multe fotografii