giovedì 25 settembre 2014

Cornulete / Romanian sweet rolls ( cu untura si drojdie / con lardo e lievito di birra / with yeast and lard )




400 gr farina 00
4 cucchiai colmi di strutto
200 ml latte
5 gr = 1/2 busta lievito di birra secco
1 cucchiaino zucchero
1 cucchiaino aceto ( di mele)*

zucchero a velo vanigliato

marmellata

- sciogliete il lievito di birra con lo zucchero
- mescolate lo strutto con un cucchiaio per bene
- versate il latte sopra lo strutto e frullate bene per incorporarlo
- aggiungete farina e mescolate con il latte e se avete scelto di usare anche l'aceto e aggiungete il lievito di birra sciolto con lo zucchero,  impastate bene per ottenere un impasto non appiccicoso, fate una palla e lasciatela a riposare ( non deve lievitare ).
- frattempo preparate la teglia con la carta forno, scaldate il forno a 180°C e stendete l'impasto in una sfoglia molto, molto sottile, quasi trasparente
- tagliate la sfoglia a triangoli o quadrati, mettete la marmellata cu un cucchiaino e arrotolate dando una forma da piccolo cornetto o sigaretta
- infornate e cuocete 20-25  minuti o quanto serve,  devono diventare leggermente dorati
- una volta pronti mescolateli caldi con lo zucchero a velo

in romana  

400 gr faina alba de prajituri
4 linguri pline cu virf  cu untura
200 ml lapte
5 gr = 1/2 plic de drojdie de bere uscata (granulata)
1 lingurita de zahar pentru drojdie
1 lingurita cu otet ( de mere am folosit eu) *


zahar pudra vanilat

gem ( de coarne si de piersici am pus eu)

- am pus drojdia in laptele caldut cu zaharul ca sa se dizolve
- am frecat untura cu lingura intr-un castron ca sa se topeasca putin, sa devina mai pufoasa, cremoasa
- am varsat laptele cu drojdia peste untura si am incerca sa le inglobez putin, atit cit se poate apoi am varsat faina ( mai putin un pumn de faina pe care l-am presarat pe planseta )
- am framintat bine sa iasa un aluat moale dar nu lipicios si am lasat aluatul facut bila in castron acoperit cu servet de pinza.. Nu trebuie sa dospeasca, daca e prea cald in bucatarie il puneti intr-o camera/camara mai racoroasa
- am pregatit tava cu hirtie de copt si am incalzit cuptorul la 180°C

- am taiat bucati din aluat si am intins foaie cit mai subtire, fata de aluatul cu smintina si untura acesta cu drojdie trebuie sa fie intins subtire ca o coala de hirtie, cit lama de cutit, in fine cit puteti si va pricepeti mai subtire

- am taiat patrate / dreptunghiuri, cum nu cautam perfectiunea nu m-a interesat sa fie egale, evident ca sunt mai frumoase daca taiati forme egale de aluat.. am pus cite o lingurita sau jumatate de lingurita depinde de dimensiunea aluatului si am rulat cilindri ( prima rulare insa am executat-o cu marginile putin strinse ca sa nu lase gemul sa curga afara, depinde de gem insa, daca aveti un magiun tare sau puneti rahar sau nuci nu e nevoie ).

dupa o tava de rulouri umplute cu gem de coarne am facut si o tava de cornulete clasice umplute cu un gem de piersici

coapte cca 20-25 minute la 180°C sau cit e nevoie dupa marimea lor sau dupa cuptorul vostru, sa fie usor aurii, se mai intaresc la racire ..


Cind le scoateti din tava, asa fierbinti le varsati in castronul cu praf de copt si le tavaliti, zguduiti bine sa fie acoperite bine de zahar pudra ..

nota mea: Ideea rulourilor mi-a venit cind mi-am amintit de niste dulciuri ardelenesti ( poate se faceau si in alte zone dar eu acolo le mincam in copilarie ) care aveau forma de tigari, acelea aveau o umplutura de nuci... vi le amintiti ?? daca da cum era umplutura, albus batut cu nuca ? se numeau kenturi ..

* otetul l-am pus in a doua serie de cornulete ( nepozate) insa se simtea diferenta, nu ca astea nu ar fi fost fragede dar cele cu otet se topeau in gura





english


400 gr all purpose flour 
4 tablespoon lard
200 ml milk 
5 gr yeast
1 teaspoon sugar 
1 teaspoon vinegar * ( optional) 

marmellate 

icing sugar 

- mix yeast with sugar 
- mix the lard with milk, vinegarand  add flour, mix all and add the yeast
- the dough should be firm , let it reast and prepare the oven tray with paper and warm the oven at 180°C 
- roll out the dough very, very thin, cut in triangles or squares, fill with marmelate and roll up. 
- bake 20-25 minutes or as much you need until become golden.
- pour them warm, directly from the pan in the icing sugar 



 Leggi anche /Citeste si /Read also :

Cornulete cu untura ( piccoli cornetti / sweet rolls)
Cornulete/ romanian sweet pastries / piccoli cornetti