martedì 18 novembre 2014

Far breton



Ingredienti per una teglia  26 cm diametro


700 ml de latte 
4 uova 
150 gr farina 00
150 gr zucchero
vaniglia
rum
sale
burro per la teglia

250 gr prugne secche senza nocciolo 


Scaldiamo il forno a  200 °C , imburriamo la teglia e la mettiamo nel frigo. 

In una ciotola mettiamo a bagno le prugne nel rum.

Frullate lo zucchero con le uova, aggiungete il latte, la farina, un pizzico di sale e la vaniglia.  

Versate metà composto di latte e uova nelle teglia imburrata e fredda e  mettete le prugne scolate e volendo anche un po' infarinate e sopra di loro versate il composto liquido avanzato. 

Infornate a  200 °C per  10 minuti e poi a 180°C per  40-50 min o quanto basta. 
Lasciate raffreddare molto bene e mettete la torta anche nel frigo prima di servire. 


in romana

 Ingrediente pentru o tava de 26 cm diametru


700 ml de lapte 
4 oua
150 gr faina alba de prajituri + putina ca sa tavalim prunele prin faina
150 gr zahar tos
putina vanilie
rom 
un praf de sare
unt cit sa ungem tava

250 gr prune uscate fara simburi 


Am incalzit cuptorul la 200 °C si am uns tava cu unt apoi am lasat-o la rece in frigider.

Intr-un castron am pus la inmuiat  prunele  uscate in rom 

Am frecat zaharul cu ouale ( fara sa separ albusul de galbenus) intr-un castron cu mixerul, cind au devenit spumoase si zaharul s-a topit am varsat faina, am amestecat bine apoi incet incet amestecind mereu laptele la temperatura camerei cu vanilia si sarea

In tava unsa cu unt am varsat jumatate din compozitie, am scurs prunele si le-am presarat cu putina faina apoi le-am pus in tava si am varsat restul de compozitie peste ele. Tava trebuie sa fie inalta, daca nu aveti o tava inalta folositi o cratita care sa mearga la cuptor.

Am copt la 200 °C primele 10 minute apoi am micsorat focul la 180°C si am continuat pentru cca 40-50 min sau cit este nevoie pina cind prajitura este gata, suprafata se coloreaza usor de caramel si nu mai este umeda, lichida ci se intareste.

Serviti rece chiar de la frigider, eu am lasat-o afara in balcon unde e foarte frig in perioada asta.