martedì 28 ottobre 2014

Torta cremosa di mele - Prajitura cremoasa cu mere


ingredienti:

una teglia 24 cm diametro

3 mele 
1/2 cucchiaino cannella
150 gr farina 
1 bustina lievito per dolci
1 uovo
100 gr zucchero ( 80 gr nel impasto e 20 gr per spolverare sopra)
rum
latte quanto basta 


Affettare le mele sbucciate e senza torsolo e spolverate la cannella.
Mescolare l'uovo con lo zucchero, aggiungiamo la farina con il lievito per dolci, il rum e il latte quanto basta per ottenere un impasto liquido ma un po' più spesso del impasto delle crepes.
Amalgamiamo l'impasto con le mele e versiamo tutto nella teglia imburrata e spolverata di pangrattato.
Infornate a 175-180°C minimi 45 minute  o quanto basta


in romana  

ingrediente pentru o tava de 24 cm diametru

3 mere
1/2 lingurita cca scortisoara
150 gr faina
1 plic de praf de copt
1 ou
100 gr zahar ( eu am pus mai putin) + zahar pentru presarat deasupra
1/2 pahar de rom ( eu am pus esenta de rom citeva picaturi)
lapte cit este nevoie



- curatam merele si le taiem felii cit mai subtiri daca sunt mere de placinta mai aspre sau  putin mai groase daca sunt mere mai dulci, presaram scortisoarta deasupra
- ungem tava cu grasime ( unt sau ulei) si presaram pesmet ( sau faina ) sau o captusim cu hirtie de copt
- amestecam oul cu zaharul cu lingura sau cu mixerul
- adaugam faina trecuta prin sita si amestecata cu praful de copt, si amestecam sa se incoporeze
- varsam romul si apoi lapte cit este nevoie ca sa iasa un aluat semilichid, putin mai gros decit cel de clatite
- In castronul cu aluatul acesta rasturnam merele feliate cu scortisoara si le amestecam cu grija sa nu le rupem dar sa se amestece bine cu aluatul
- varsam compozitia in tava pregatita si presaram putin sahar deasuopra, coacem in cuptorul gata incalzit la 175-180 °C MINIM 45 minute, trebuie ca toata suprafata ( inclusiv partea centrala) sa se usuce, sa nu se vada deloc lichida, moale... eu am probat.o scotind tava din cuptor putin si apasind cu degetul pe suprafata ei, se simte cind nu mai e cruda, lichida