venerdì 18 ottobre 2013

Torta di albumi ( misurato con il bicchiere) - Chec cu albusuri ( reteta cu paharul)





Ingredienti:

misurare con lo stesso bicchiere 

1 bicchiere albumi ( quasi 6 )
1 bicchiere farina 
1 bicchiere gocce di cioccolato
1 bicchiere zucchero

 burro e farina per la teglia

Montate albumi  a neve, aggiungendo zucchero e quando si e sciolto aggiungiamo la farina e il cioccolato *

Imburrate e infarinate una teglia, infornate a 180°C per  40-50 minuti o quanto basta.

Tagliate solo quando e perfettamente freddo 


in romana

Ingredientele se masoara cu acelasi pahar

1 pahar cu albusuri de ou ( eu am avut 6 ramase de la un tiramisu')
1 pahar faina cernuta
1 pahar cu picaturi de ciocolata *
1 pahar cu zahar


unt si faina pentru uns si tapetat tava sau hirtie de copt umezita si stoarsa bine in pumn

- am batut spuma albusurile la care am adaugat zaharul si am continuat cu mixerul pina s-a incorporat tot zaharul.
- am adaugat faina amestecind cu o lingura / paleta de sus in jos pina se incorporeaza si faina
- am varsat picaturile de ciocolata si am amestecat tot de sus in jos ca sa nu se lase prea mult spuma

- am uns cu unt si faina o forma de chec si am varsat compozitia ( era cam 3-4 din tava), copt la 180 °C minim 40-50 minute dar depinde de la cuptor la cuptor, trebuie sa se aureasca pe deasupra si cind faceti proba cu scobitoarea sa iasa uscata.

Taiati DOAR cind se raceste altfel ciocolata e moale si se intinde murdarind feliile de chec cum am patit eu.

* in loc de ciocolata puteti sa umpleti paharul cu fructe zaharisite, rahat, nuci, alune etc iar cine vrea poate sa adauge zeama de lamiie sau portocala, coaja rasa de lamiie sau portocala sau alte arome