martedì 22 ottobre 2013

Vellutata di carote e zenzero - Supa Crema de Morcov si Ghimbir



3 carote 
2 patate medi o 3 picole
1 cipolla
sedano 
zenzero ( 3 cm di una radice)
sale

 Fate bollire tutto insieme le carote le patate sbucciate e tagliate a cubetti, la cipolla pulita e tagliata, il sedano e un pezzo di radice di zenzero. Una volta tutto cotto, togliete il zenzero e frullate la zuppa per ottenere una crema liscia e omogenea e se necessario aggiungete altro brodo caldo.

 Aggiungete origano alla fine. 


in romana  

Ingrediente:

3 morcovi
2 cartofi de dimensiune medie ( sau 3 mici)
1 ceapa ( sau praz partea alba)
1 bucatica cit un ou dintr-o telina radacina ( sau 1 tulpina)
cca 3 cm dintr-o radacina de ghimbir
sare


Am pus la fiert morcovii, cartofii si ceapa curatati si taiati in bucati mari. Ceapa crestata in 4. Telina o aveam in congelator deci am aruncat-o in oala congelata. Ghimbirul l-am curatat de coaja si l-am taiat in felii grosolane, nu foarte mici pentru ca la final trebuie sa-l recuperam si sa-l aruncam. Putina sare si lasam sa fiarba pina cind zarzavatul este moale si intra furculita in el.

Am strecurat supa fara sa arunc apa in care au fiert.

Am recuperat ghimbirul care si-a lasat gustul si l-am aruncat. Am mixat restul zarzavatului adaugind putina apa in care au fiert, aici fiecare adauga dupa cum ii place mai multa sa iasa o supa mai lichida sau mai putina sa iasa mai cremoasa.

Am servit in farfurie cu oregan uscat si strivit / presarat cu mina ( firul din poza de pe supa era de impresie artistica la fel si felia de ghimbir cruda)
  dar merge si patrunjel verde tocat, asa ca puteti pune ce va place voua si credeti ca se potriveste.

dupa cum se vede supa nu are ulei si nici prajeli .. dar nu li se simte lipsa