sabato 2 gennaio 2016

Capodanno 31 dicembre 2015 e 1 Gennaio 2016 - Insalata di indivia belga , salmone affumicato e mandarini



Cenone Capodanno 

 Insalata d'indivia belga e mandarini ( sia nella ciotola che nel bicchiere )

600 gr indivia belga
250 gr salmone affumicato
maionese con : 200 ml olio, 2 tuorli,1 cucchiaino succo di limone,1 cucchiaino senape dolce
2 cucchiai panna acida
prezzemolo verde tritato
sale, pepe
mandarino a cubetti

Uova ripiene

Arrosto di maiale con patate bollite

Lenticchie porta fortuna


1 Gennaio a pranzo


Trotta al forno nel cartoccio

Dolce con formaggio

Visinata


Salata de andive cu somon afumat si mandarina

Cand am inceput sa organizez meniul am inceput sa rasfoiesc din nou, a nu mai stiu cata oara cartea pe care o iubesc mult "Intelectuali la cratita" mi-am reamintit o reteta foarte interesanta si pe care mi-am propus mereu sa o fac dar pina acum nu am reusit. Se numeste salata de andive Gh. Gheorghiu Dej.. Reteta este scrisa cu mult umor de doamna Antoaneta Ralian, dinsa din pacate s-a stins din viata acum o luna, interviu la Profesionistii dar cred ca nu exista cineva care sa nu fi citit macar o carte tradusa de dansa ...

In cartea Intelectuali la cratita fiecare autor aduce cateva retete impreuna cu amintirile care ii leaga de aceste retete iar povestea acestei salate se leaga de un Revelion la restaurantul hotelului ARO din Brasov unde doamna Ralian petrecea cu sotul noaptea dintre ani si unde culmea in aceeasi sala era si Dej cu fiica sa Lica

Sa trecem la reteta care suna tare bine :

600 gr andive
250 gr somon afumat ( batog de morun, sau stiuca afumata)
200 ml ulei
2 galbenusuri
o lingurita de zeama de lamiie
o lingurita de mustar dulce
2 linguri de smintina
patrunjel verde tocat
mandarina curatata si taiata cuburi
sare si piper.


se taie andivele rotocoale dupa ce au stat 30 min in apa rece ca sa le iasa amareala . Se adauga bucatele consistente de somon afumat
Apoi, se adauga un sos de maioneza facut din galbenusuri si ulei, zeama de lamiie si mustar; la urma, cind e gata maioneza, si se adauga smintina. Se presara patrunjel verde tocat .. sare si piper Adaosul autoarei la aceasta reteta pe care zice ca a primit-o de la bucatarul de la ARO sunt niste feliute sau bucatele de mandarina.