mercoledì 4 ottobre 2006

Torta di mele e prugne - Prajitura cu mere si prune






pasta frolla:
200 gr farina
1 albume
170 gr burro
1 cucchiaio acqua
impastiamo e lasciamo a riposare in frigo per 30 minuti.

biscotti ( 1 tazza ) sbriciolati

2 mele
6 prugne

la frutta lavata e tagliata a pezzi.

mettiamo nella teglia la pasta frolla , i biscotti e la frutta e inforniamo insieme con 5-6 cucchiaini di burro per 20 minuti.
prepariamo il ripieno:
250 gr ricotta
2 uova
1 tuorlo
zucchero q.b. per essere dolce ( quasi una tazza )

amalgamiamo tutto, versiamo la crema di ricotta sopra la frolla e la frutta e inforniamo per altre 30 minuti o fino quando avrà un colore



in romana:





Deci aluatul este o pasta frolla, cum ziceam din ochi , cantitati ( cred ): 200 gr faina 1 albus de ou 170 gr unt si cca 1 lingura de apa Am framintat pina a devenit destul de omogen Au urmat biscuitii ( nu stiu citi erau cam o cescuta cred ..)sfarimati ceva mai grosolan ... Si fructele... am avut 2 mere si vreo 6 prune. Merele curatate de coaja, de cotor si taiate cubulete cit unghia. Prunele fara simbure taiate si ele cam de aceeasi marime cu merele. Amestecat intre ele le-am asezat peste biscuiti. Era un strat gros inalt cit marginea de la aluat . Am pus vreo 5-6 virfuri de lingurita de unt ici si colo si am dat la cuptor aluatul , biscuitii si fructele . In cuptorul deja cald , la foc maricel cca 20 min. Adica pina am vazut fructele inmuiate.
Am pregatit crema de brinza:
250 gr urda
2 oua
1 galbenus
zahar din ochi .. cca o ceasca de cafea
am amestecat cu furculita ... Am scos tava din cuptor si am adaugat crema de brinza . Inapoi la cuptor peste 30 min .. adica mai exact pina am vazut ca se coloreaza. Am pudrat cu zahar pudra amestecat cu vanilie .... cind sa racit putin . Este minunata!!!! si prunele ii dau un gust acrisor care se amesteca cu dulcele dn crema de brinza ... e cu adevarat...