Riso al cioccolato - Orez cu ciocolata


ricetta originale :
150 gr riso
600 ml latte
25 gr burro
80 gr cioccolata - 50% cacao
50 gr zucchero
cannella
50 ml panna fresca

faccciamo bollire il riso per 20 minuti nel latte .. aggiungiamo lo zucchero, la cioccolata +burro. Spegnamo il fuocco e aggiungiamo la panna e la cannella

la mia ricetta :
150 gr riso
300 ml acqua
350 ml latte
25 gr burro
50 gr zucchero
50 gr cacao amara





in romana:





reteta originala : 150 gr orez 600 ml lapte 25 gr unt 80 gr ciocolata cu 50% cacao 50 gr zahar 1 praf de scortisoara 50 ml smintina dulce se fierbe orezul cu laptele cca 20 min sau depinde de orezul vostru ( sa fie al dente .. cind musti din bob se simta cit un fir de par miezul tare in mijloc ) ... cind e gata fiert se adauga zaharul si ciocolata topita ( sau rasa si se topeste singura in orezul fierbinte ) + untul .. se amesteca bine se stinge focul si se adauga smintina dulce si scortisoara ... se lasa la racit putin si apoi se toarna in cupe / pahare/ castronase ...





reteta mea ( simplificata ) : 150 gr orez 300 ml apa 350 ml lapte 25 gr unt 50 gr zahar 50 gr cacao amara am executat intocmai pasii de mai sus ( sarind peste ingredientele pe care nu le-am folosit si inlocuind ciocolata cu cacao amara ) apoi am ornat ( eu consider ornat dar mai corect e :"am aruncat deasupra" ... ) cu felii de para caramelate ...


* n-am pus poza cu para deasupra caci nu se vedea bine .. era orazul in pahar si chiar dc asa pe masa arata bine in poza nu se vedea decit paharul....


* e bun de mincat nici fierbinte dar nici rece .. asa caldutz...

Nessun commento:

Ultimi commenti