sabato 19 maggio 2007

Torta rovesciata con le mele intere ( Up side down cake Apple Cake) - Tort de mere intregi




- 2 kg mele
- zucchero per caramellare la teglia ,
- Marmellata di prugne per riempire le mele
- margarina/burro alcuni fiocchi sopra le mele

Pandispagna:
- 3 uova,
- 75 gr zucchero,
- 65 gr farina,
- sale,
- 1 bustina lievito per dolci
Facciamo caramellare lo zucchero nella teglia, mettiamo sopra le mele sbucciate e senza torsolo pero non scavate di tutto e riempite di marmellata . Mettiamo tutto nel forno e lasciamo cuocere a fuoco medio .. nel frattempo prepariamo il pandispagna . Frulliamo i tuorli con lo zucchero, aggiungiamo la farina (fecola) e i tuorli montati a neve .
Prendiamo la teglia dal forno ( cosi calda) e versiamo il pandispagna sopra le mele e inforniamo a 180º fino quando con la prova stecchino la torta è pronta. Una volta pronta si versa la torta nel piatto di portata e lasciamo a raffreddarsi senza alzare la teglia. Solo quando possiamo toccare la teglia con le mani l'ho togliamo e una volta raffreddata la torta per bene si può guarnire con panna montata o gelato.



in romana:


- 2 kg de mere, decojite si fara samburi,
- zahar pentru caramelizat si tapetat forma de tort,
- gem de prune (sau de care aveti) pentru umplut merele,
- margarina pentru a pune peste mere
Pandispan:
- 3 oua,
- 75 gr zahar,
- 65 gr faina,
- un praf de sare,
- un praf de copt stins
Se caramelizeaza zaharul in forma tortului, se pun merele si se dau la cuptor pana se inmoaie merele. Intre timp se face pandispanul: galbenusurile se freaca cu zaharul si praful de sare, apoi praful de copt stins, faina si albusurile batute spuma. Se toarna peste merele scoase din cuptor si  din nou la cuptor. Se coace foarte repede, la 180º , asa ca nu uitati de cuptor. Se scoate si se rastoarna pe platoul pe care il servim. Se poate decora dupa preferinta.