giovedì 14 agosto 2008

Sorbetto di mele e cannella - Sorbetto de mere si scortisoara - Apple and cinnamon sorbetto


La ricetta e simile alla ricetta Sorbetto di mele solo che le mele sono profumate alla cannella

4-5 mele golden
4 cucchiai zucchero
300 ml acqua


- le mele lavate e sbucciate, tagliate, togliere il torsolo e poi tagliate in 4 e poi ogni pezzo in 2
- mettiamo le mele nella pentola e versiamo lo zucchero sopra più l'acqua e un bastoncino di cannella di 1- 1,5 cm
- facciamo bollire per 5-10 minuti
- lasciamo raffreddare
- togliamo la cannella
- mettiamo la frutta nel blender e il liquido poco per volta per ottenere una crema fine
- mettiamo il sorbetto ottenuto ( la purea di mele ) nel congelatore in una scatola di plastica chiusa
- quando sarà abbastanza sodo lo versiamo nel blender e lo facciamo frullare


in romana :


Reteta este identica cu cea de Sorbetto de mere doar ca de data asta sorbetto este aromat cu scortisoara


4-5 mere golden
4 linguri cu virf cu zahar
300 ml apa

- se spala merele, taie in 4 , curata de casuta simburilor si se taie fiecare sfert de mar in 2-3 bucati .
- se aseaza in cratita si peste ele se pun zaharul, apa si un bat de scortisoara de 1-1,5 cm sau dc nu aveti decit scortisoara gata macinata atunci o puneti intr-o bucata de tifon sau de pinza curata si care atunci cind ati spalat-o nu ati folosit balsam de rufe pe care o legati ca pe un saculet si o introduceti la fiert
- se fierb 5-10 minute cit sa intre furculita in mar cu usurinta dar sa nu le fleoscaiti prea tare ca sa nu piarda aroma de mar
- se lasa sa se raceasca cit mai mult
- se scoate scortisoara
- se mixeaza fructele si lichidul pina obtinem un piure destul de fin ( mai ales ca am pus merele cu coaja .. dupa mine aroma sta in coaja deci eu o curat ff rar ...)
- se pune in congelator in cutia de plastic cu capac.. sau in alt ambalaj ..cel mai bine ar fii o cutie de metal care sa fie deja racita cind varsam lichidul in ea.
- cind va fii congelat dar nu ff tare .. se mixeaza iar si vom obtine o crema spumoasa ... se serveste asa dupa ce o mai lasam putin la congelator sa se mai intareasca

english :

4-5 apples
4 tablespoons sugar
300 ml water
cinnamon stick 1-1.5 cm


- Wash and peel the apples, cut, remove the core and then cut each piece into 4 and then in half
- Put the apples in the pan with sugar, water and the cinnamon stick 1 - 1.5 cm
- boil for 5-10 minutes
- Leave to cool
- Remove the cinnamon
- Pour apple and the syrup in the blender and whisk to obtain a fine cream
- Put the sorbetto (the apple sweet puree) in the freezer in a closed plastic box
- When become hard pour again into the blender and whisk