lunedì 8 settembre 2008

Torta alla frutta (mele) - Prajitura cu fructe ( mere)



Ingredienti:
180 gr burro cremoso
180 zucchero
vaniglia
4 uova
250 gr farina 00
1 cucchiaino pieno di lievito per dolci
frutta ( tagliata a cubetti o a fette .. io ho tagliato a fette alcune mele dopo aver sbucciato e tolto il torsolo e la polpa di una pesca dimenticata nel frigo sbucciata e tagliata a cubetti)
- frullate il burro con lo zucchero
- aggiungete le uova ( uno alla volta e continuate a frullare)
- imburrate e infarinate la teglia e scaldate il forno a 180 °C
- preparate la frutta (lavata, tagliata, sbucciata .. quello che serve)
- aggiungete la farina e il lievito per dolci e amalgamate per bene
- versate il composto nella teglia e adagiate sopra la frutta e infornate a 180 °C per quasi 45 minuti ( fate la prova stecchino )


in romana :


180 gr unt cremos
180 gr zahar
zahar vanilat un plic
4 oua
250 gr faina OO
1 lingurita plina de praf de copt
fructe ( taiate cubulete sau felii...eu am folosit citeva mere pe care dupa ce le-am spalat, le-am curatat de coaja si scos cotorul le-am taiat felii si pulpa de la o piersica uitata in frigidercuratata de pielita si taiata cubulete)
- mixam zaharul cu untul
- adaugam ouale, unul cite unul si mixam mereu
- ungem tava cu unt si o presaram cu faina si incalzim cuptorul la 180 °C
- pregatim fructele ( spalate, curatate, taiate .. tot ce e nevoie )
- adaugam faina si praful de copt si amestecam bine
- turnam aluatul in tava si asezam deasupra fructele apoi coacem in cuptor la 180 °C pentru cca 45 minute ( facem proba cu betisorul/paiul inainte de a scoate tava din cuptor definitiv )